Crescent-shaped cookies / Semilune

half-moon shaped cookies

Îmi plac tare mult reţetele româneşti în care se pune “făină cât cuprinde”… Când am primit reţeta asta, eu, care acum trăiesc în ţara preciziei şi a detaliului, mi-am ridicat privirea şi am întrebat: “Cum adică “făină cât cuprinde”? Hai să punem, apoi măsor şi-mi notez să ştiu exact data viitoare!”

Aşa că, acum că am cantităţile exacte, pot să o împartăşesc cu voi…🙂

Şi încă ceva… dacă vreţi puteţi sa treceţi semilunele prin zahăr pudră imediat ce le scoateţi din cuptor, cât sunt calde. Eu personal le prefer fără zahăr pudră, sunt mai “comod de servit”, să zicem… deşi cu zahăr arată mai bine… voi alegeţi…

I love Romanian recipes that say “eyeball the flour”… I’ve been living in the land of precision and detail for the past few years, so when I first got this recipe I looked up and asked: “What do you mean “eyeball the flour”? Let’s add and then measure it, so that I can write down the exact quantities for next time.”

So now that I have the exact quantities, I can share it with you guys…🙂

And one more thing… you can roll the cookies in powder sugar right after you take them out of the oven, while they are still hot. Personally, I prefer them without the sugar coating. It’s less messy that way… although they look better coated… the choice is yours…  

 

Deci, ingredientele:

150 g margarină/unt (la temperatura camerei)

1 ou

100 g zahăr

2 linguri lapte/smântână

esenţă vanilie, un praf de sare

100 g nucă măcinată

350 g făină

So, the ingredients:

150 g margarine/butter (room temperature)

1 egg

100 g sugar

2 tbsp milk/heavy cream

vanilla essence, a pinch of salt

100 g ground walnuts

350 g all-purpose flour

 

Se amestecă ingredientele în ordinea enumerată.

Aluatul se lasă la frigider 30 minute.

Mix all ingredients one by one.

Place the dough in the fridge for 30 minutes.

Se frământă puţin aluatul, apoi se întinde şi se taie în formă de semilună cu un pahar. Knead the dough a little, then roll it on a surface and make half-moon shapes using a glass.

 

Se aşează într-o tavă şi se dau la cuptorul preîncălzit la 190°C, 14-15 minute. (Vor ieşi 3-4 tăvi, în funţie de mărime.)Se lasă la răcit pe o gratie. Preheat oven to 190°C. Bake for 14-15 minutes. (Makes 3-4 batches, depending on the size of the baking sheet.) Let cool on a rack.





Posted on December 21, 2011, in Desserts/Deserturi and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

