Apple Jam/Gem de mere

gem de mere

Şi dacă tot e sezonul merelor şi aveam multe mere în casă, m-am gândit să încerc şi nişte gem de mere. L-am făcut foarte simplu şi rapid şi chiar are un gust deosebit.Am curaţat merele de coajă şi sâmburi, le-am tăiat în bucaţele şi am pus repede suc de lămâie (din plin) peste ele, să nu-şi schimbe culoarea.Am adăugat zahăr (la ochi) şi le-am lăsat să-şi lase suc. Le-am pus la fiert, amestecând continuu, iar în final am gustat şi potrivit de zahăr. Spre final am adăugat puţină apă, deoarece se evaporase sucul şi nu erau merele destul de făcute.

Le-am pus în borcane cât erau calde (nu chiar fierbinţi), am pus capacele şi… gata.

Poftă bună!

Since it’s apple season and I had many apples in my kitchen I figured I could try and make some apple jam. It was really easy to make and it tastes delicious.Peel and slice the apples and immediately squeeze (generous amounts of) lemon juice, to prevent changing colour.Add sugar and let them sit for a while, then bring to the boil, mixing continuously. The amount of sugar depends on how sweet the apples are, so add some more in the end according to your taste. I also added a little bit of water towards the end, since the liquid evaporated and the apples were not quite done yet.

When the jam cooled a little, fill jars and put on lids.

That’s it! Bon appétit!

apple jam

Posted on January 12, 2013, in Everyday Food/Preparate diverse and tagged , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

