Origami – Spinning top / Titirez (video)

spinning top

Arta origami (îndoirii hârtiei – “ori” înseamnă “îndoit”, iar “kami” înseamnă “hârtie”) a început în secolul 17 în Japonia şi este foarte populară în toată lumea în ziua de azi, aşa că m-am gândit să împărtăşesc cu voi din ceea ce am învâţat de-a lungul şederii mele pe meleagurile Soarelui Răsare. M-a pasionat încă dinainte să vin în Japonia, prima dată am învăţat să fac un cocostârc. Iar de când am venit în Japonia am învăţat să fac şi alte lucruri din origami (şi sper să învăţ şi altele, mai dificile). Odată stăpânite nişte tehnici de bază de îndoire, eu zic că devine foarte uşor, multe tipuri de îndoituri se aseamănă mult.Când încerc să fac ceva nou din origami, cel mai simplu pentru mine e să văd cum se face (uneori textele cu explicaţii nu sunt tocmai uşor de înţeles), aşa că m-am gândit că cel mai simpu de înţeles ar fi să fac video pentru fiecare origami. Iar dacă aveţi nelămuriri, cu cea mai mare plăcere va stau la dispoziţie cu clarificări, aştept comentariile voastre. Sunt la fel de bine-venite şi cererile, dacă e ceva ce v-aţi dori să faceţi din hârtie, promit să mă străduiesc să vă vin în ajutor.

Am ales să încep cu un titirez, pentru care trebuie 3 foi de hârtie (am ales culori diferite).

Sper să vă placă şi fondul muzical🙂

The origami art of folding paper (“ori” means “folding”, “kami” means “paper”) dates back to the 17th century in Japan, and is now famous all over the world. So I thought it would be nice to share with you what I learned during my stay in the land of the Rising Sun. I was keen on making origami ever since before coming to Japan, the first thing I learned was how to make an origami crane. And since I came to Japan I learned a lot more other things, and I hope I’ll keep on learning even more difficult ones.  But once the basic folding techniques are mastered, it all becomes much easier from there, as many of the origami folds are similar.When I try to fold something new, the easiest way for me is to see how it is done (sometimes explanations can be tricky), so I decided it would be best to have a video for each origami. If you have any misunderstandings, please do not hesitate to ask me, I will gladly answer you.And if there’s something else you’d like me to post, let me know and I’ll do my best to meet your requests.

I chose to start with a spinning top, for which we need 3 sheets of paper. I used different colours for easier understanding.

I also hope you like the background music🙂


titirez

top

Posted on March 17, 2013, in Origami and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. Foarte dragute, esti o priceputa!’

    Leni

  2. cel mai tare

Leave a Reply

